27 Nisan 2010 Salı

1881


2/2 nolu tebliğ

Büyüklük odur ki kimseye iltifat etmeyeceksin, hiç kimseyi aldatmayacaksın. Memleket için gerçek ülkü ne ise onu görecek ve o hedefe yürüyeceksin. Herkes senin aleyhinde bulunacaktır, seni yoldan çevirmeye çalışacaktır. İşte sen burada direneceksin. Önünde sonsuz engeller yığılacaktır. Kendini büyük değil, küçük, araçsız, hiç telakki edecek, kimseden yardım gelmeyeceğine inanarak bu engelleri aşacak, ondan sonra sana büyüksün derlerse bunu diyenlere güleceksin.
Mustafa Kemal ATATÜRK
1881-193∞


2 yorum:

gülsen VAROL dedi ki...

Canım mı ağlamak istiyordu... yoksa duygularım mı dolmuştu da taşacak bahane arıyordu bilemedim sevgili ozgan... epey bi ağladım okuyunca..
Bir hak tanınsaydı kullara yaratan tarafından diye hayal kurdum.. Kul, ömründen dilediği kadar zaman dilimini dilediği kişiye bir kere ve sebep sorulmadan ve karşılık beklemeden ve de haberdar edilmeden verebilseydi diye!!!
Ben sadece son bir yılını kendime ayırıp gerisini Atatürk'e verirdim..
Sonra düşündüm ömründen ömür verecekleri!!!! Belki de onun ölümsüz olması bu düşüncenin ışığındandır ne dersin?

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Nereye baksan güzel... Nereden baksam güzel...